Nasveti

Seznam nasvetov

Nadomestne avtodele kupovati sam, ali nabavo in odgovornost prepustiti serviserju?

nadomestni avtodelov

Nakup nadomestnih avtomobilskih delov je vse bolj preprost

Nakupovanje avtomobilskih nadomestnih delov je dandanes čisto preprosto. Sedemo za računalnik ali v roke vzamemo pametni telefon in v nekaj minutah bomo našli ustrezen nadomestni del. Malo primerjamo cene pri različnih ponudnikih in najdemo del po najugodnejši ceni.

Tako dobimo občutek, da bomo privarčevali nekaj denarja in tudi serviser nas pri ceni ne bo mogel prinesti naokrog. Dvojna zmaga bi si morda rekli. Ampak ali je res?

Sliši se zelo preprosto. Nekaj klikov z miško in nadomestni del, ki ga potrebujemo pride do našega praga po smešno nizki ceni. A kljub temu, da je cena morda res smešno nizka, so lahko komplikacije, ki nastanejo iz takšnega nakupa za nas zelo neprijetne in vse prej kot smešne.

 

Pri nakupovanju preko spleta moramo biti zelo pazljivi

Vsi se verjetno zavedamo, da moramo biti pri nakupovanju nadomestnih delov preko spleta, zelo pazljivi. Preveriti moramo ponudnika in blagovno znamko, ki jo želimo kupiti. Raziskavo o tem seveda naredimo na spletu, za katerega pa vemo, da ni vedno najbolj verodostojen vir informacij. Poleg tega nam preverjanje vseh teh informacij vzame precej časa, ki bi ga lahko porabili na nešteto boljših načinov.

Ko po nekaj izgubljenih urah končno naročimo nadomestni del za naše vozilo, smo zadovoljni. A pozor, to zadovoljstvo se lahko hitro spremeni v trpko razočaranje. Ko naročeni nadomestni del dostavimo k izbranemu serviserju, nam lahko ta na primer pove, da ima s to blagovno znamko slabe izkušnje. Lahko, da je dostavljeni nadomestni del težje vgraditi, kot dele ostalih blagovnih znamk, kar poveča količino servisnih ur. Zgodi pa se lahko tudi, da bo del zaradi nepreverjene kakovosti kmalu po vgradnji odpovedal. Serviser vam sicer takšen nadomestni del z veseljem vgradi, vendar vam običajno pove tudi dejstvo, da se boste v primeru okvare, z uveljavljanjem garancije morali ukvarjati sami.

 

Kako je z uveljavljanjem garancije, če dele kupimo sami?

Kadar kupujemo nadomestne avtomobilske dele preko spleta in tudi v vseh ostalih primerih, ko sami dostavimo material serviserju, se moramo zavedati, da serviser za te dele ne nosi nobene odgovornosti. Njegova edina odgovornost v tem primeru je, da rezervne dele strokovno vgradi.

Kadar serviser nabavi material za servis našega vozila odgovornost za material nosi on. Če se izkaže, da vgrajeni material ni dober in ga je potrebno reklamirati, bo v tem primeru serviser vse uredil sam in poskrbel, da bo naše vozilo varno in brezhibno. V primeru, če pa smo dele dostavili mi pa bo reševanje reklamacije bistveno bolj zapleteno in dolgotrajno, poleg tega pa se lahko nehote znajdete med dvema ognjema. Na eni strani bo pri okvari dobavitelj (spletni trgovec) trdil, da rezervni del ni bil vgrajen strokovno, na drugi strani pa bo serviser trdil nasprotno in za okvaro krivil slab material.

Verjetno se lahko vsi strinjamo, da bo serviser kakršnokoli reklamacijo uveljavil hitreje, kot bi jo lahko uveljavili mi. Razlog za to je, da imajo serviserji zaradi dolgoletnega sodelovanja z dobavitelji nadomestnih delov vso njihovo podporo, kar jim omogoča bolj učinkovito in hitrejše reševanje reklamacij.

 

Rezervni deli so pri serviserjih upravičeno nekoliko dražji

V primerih, ko serviser nabavi rezervne dele in ker posledično tudi nosi odgovornost, je razumljivo da bodo deli nekoliko dražji, kot če bi jih kupili sami. Vendar pa čas, ki ga s tem privarčujemo in skrbi katerih se s tem znebimo, sigurno odtehtajo to razliko. Kljub temu pa priporočamo, da cene nadomestnih delov preverite. Žal, si tako kot v vsakem poslu, tudi kakšni serviserji znajo privoščiti več kot bi bilo primerno.

 

Skrbimo za okolje

Če bomo nabavo vsega, kar je potrebno za servis vozila, prepustili serviserjem, bomo s tem prispevali tudi k bolj čistemu okolju. Za primerjavo lahko vzamemo motorno olje. Serviserji najbolj pogosta motorna olja nabavljajo v 208 litrskih kovinski sodih. Če bi želeli enako količino olja sami dostaviti k serviserju, bi potrebovali 208 plastenk po 1 liter ali 42 kanistrov po 5 litrov. Vsi vemo da je kovinska embalaža lažje razgradljiva in da se jo lažje reciklira.

Poleg tega pa imajo serviserji iz strani dobaviteljev motornih olj, akumulatorjev in pnevmatik  organiziran odvoz in reciklažo odpadnega materiala, kar sami težko zagotovimo. Bodimo odgovorni, da olje in drugi odpadni material ne konča v naravi.

 

Kupovati poceni se velikokrat ne splača

Ob vgradnji nadomestnih delov vprašljive kakovosti lahko pride tudi do okvar drugih sklopov vozila in posledice so lahko enormne. Namesto, da bi eno napako odpravili, lahko sprožimo celo verigo dodatnih okvar ali celo povzročimo nesrečo.

Sigurno ste že kdaj slišali izraza «Nimam dovolj denarja, da bi kupoval poceni.« in pa «Poceni kupil, dvakrat kupil.«

Poceni nakup se na koncu lahko izkaže za najdražjo izbiro.

 

Kdor nosi odgovornost bo odgovorno tudi ravnal

ACC avtomehanične delavnice, nadomestne dele nabavljamo pri dobavitelju avtomobilskih nadomestnih delov in delavniše opreme, STAHLGRUBER.

STAHLGRUBER je nemško podjetje z dolgoletno tradicijo in je v Sloveniji prisotno od leta 2009. STAHLGRUBER trgovina d.o.o., svojim strankam dobavlja le nadomestne dele in opremo blagovnih znamk preverjene kakovosti.

V ACC avtomehaničnih delavnicah skrbimo, da stranka vedno dobi največ za svoj denar, ter da so cene vedno konkurenčne in realne.

Morda se na prvi pogled res zdi enostavno preko spleta naročiti rezervni del in ga skupaj z avtom dostaviti v avtomehanično delavnico. Sigurno je pa še bolj enostavno, varno in odgovorno, če nabavo prepustimo strokovnjakom, ki bodo lahko garantirali za kakovost vgrajenih nadomestnih delov in zanje tudi odgovarjali.

Na vrh