Nasveti

Seznam nasvetov

Bencinski ali dizel motor? Kateri je pravi zame?

Ena izmed težjih odločitev kadar kupujemo avtomobil je ali izbrati bencinski ali dizelski motor. Res je, da imajo avtomobili z dizelskim motorjem manjšo porabo od bencinskih, vendar ali to pomeni, da so zaradi tega tudi cenejši?

Poleg tega, da dizli porabijo manj pa je tudi dizelsko gorivo cenejše od bencina. Glede na do sedaj omenjene podatke bi lahko sklepali, da je odločitev lahka in logična, vendar še zdaleč ni tako. Veliko je namreč odvisno od samega načina uporabe vozila. Pri preračunavanju katera opcija je bolj primerna za nas, moramo upoštevati tudi vse ostale stroške, ki pa so pri dizelskih motorjih načeloma višji kot pri bencinskih. Že nakupna cena je pri dizlih nekoliko višja in tudi servisi so lahko zaradi kompleksnosti motorjev dražji.

Dizli namenjeni premagovanju dolgih razdalj in ne mestni vožnji

Najbolj pomemben podatek kadar kupujemo avtomobil je število kilometrov, ki jih naredimo letno. Dizelski motorji so bolj primerni za premagovanje dolgih razdalj in ne toliko za mestno vožnjo. Kadar dizla večinoma vozimo po mestu bodo prej ali slej sledile težave in s tem tudi visoki stroški popravila. Vendar pa nam, kadar kupujemo avto, le redki prodajalci to povedo.

Pri ACC-ju si želimo, da bi imele naše stranke čim manj težav in stroškov s svojimi avtomobili. Prvi korak, ki ga lahko tukaj naredijo stranke je, da izberejo pravi motor za svoje potrebe. Pozornosti pa naj ne namenijo samo izbiri pogonskega goriva, ampak tudi prostornini motorja. Zakaj bi kupovali motor z veliko prostornino in več valji, če naš način vožnje tega ne zahteva. Ti dve stvari namreč zelo prispevata k višjim stroškom vzdrževanja in višji porabi.

Kako daleč se peljete na delo?

Avtomobili s sodobnimi dizelskimi motorji naj bi bili rentabilni, če delamo letno več kot 20.000 kilometrov. Če to pretvorimo v razdaljo med domom in službo je to približno 55 km v eno smer. Če delate manj kilometrov, vam nakup avtomobila z dizelskim motorjem odsvetujemo oziroma priporočamo, da se bolj poglobite v sam nakup.

Od leta 2005 imajo dizli vgrajene filtre trdih delcev

Vsi vemo, da so dizelski motorji večji onesnaževalci okolja kot bencinski. Na to nas vsakič znova opominjajo dizli starejšega letnika, ki ob pospeševanju za sabo pustijo oblak dima. V tem oblaku ni prav nič dobrega ne za nas in ne za okolje. Iz tega razloga so bili proizvajalci avtomobilov prisiljeni v avtomobile z dizelskimi motorji vgrajevati filtre dizelskih trdih delcev. Pogosto jih imenujemo kar z nemško kratico DPF. Medtem, ko imajo ti filtri dober vpliv na okolje, pa imajo lahko ob nepravilni uporabi avtomobila negativen vpliv na sam motor.

Filtri trdih delcev se čistijo sami

Sistem filtrov dizelskih trdnih delcev je zasnovan tako, da ima lastno regeneracijo. To pomeni, da se sam redno čisti, kar se v teoriji sliši zelo dobro. Da bi se lahko filter trdih delcev dobro regeneriral oziroma očistil pa morajo biti izpolnjeni nekateri pogoji, ki jih je znotraj mesta in pri kratkih razdaljah nemogoče doseči.

Za optimalno regeneracijo DPF filtra mora biti motor ogret na določeno temperaturo in delovati mora pri visokih vrtljajih. Cikel regeneracije traja približno med 20 in 30 kilometrov in je zaradi prenehanja vožnje ali spremembe pogojev lahko prekinjen. Ob večkratni neuspeli regeneraciji filtra dizelskih trdih delcev se lahko ta popolnoma zamaši in takrat nastopijo težave.

Zamašen DPF filter je potrebno zamenjati, obnoviti ali ročno očistiti. Prav nobena izmed teh opcij ni poceni. Vendar pa, če ne ukrepamo, ko prepoznamo znake zamašenega DPF filtra, lahko stroške popravila še bistveno povišamo. V takšnih primerih se nikoli ne splača odlašati.

Kako vemo, da je filter trdih delcev zamašen?

Da je filter trdih dizelskih delcev zamašen nas bo opozorila lučka na nadzorni plošči ali pa nepravilno delovanje motorja. Če opazimo, da naš motor izgublja moč, je velika verjetnost da je to povezano z izpušnim sistemom oziroma DPF filtrom. V takšnih primerih kontaktirajte vam najbližjega ACC serviserja in vaš avto naročite na pregled. ACC avtomehaniki bodo postavili strokovno diagnozo težave in jo tudi strokovno odpravili.

Vse strožje okoljevarstvene zahteve

V avtomobile z bencinskimi motorji ta trenutek še ni vgrajenih filtrov trdih delcev. Bo se pa zaradi vse strožjih okoljevarstvenih zahtev prej ali slej zgodilo tudi to. Ugibamo, da bo regeneracija filtra trdih delcev pri bencinskih motorjih potekala drugače, saj so ti avtomobili namenjeni predvsem mestni vožnji in premagovanju kratkih razdalj.

Je dizelski motor ugodnejši ali ne?

Zaključimo lahko, da je dizelski motor dejansko lahko ugodnejši od bencinskega, vendar le ob pravilni uporabi. Se pravi velike razdalje in veliko prevoženih kilometrov. V nasprotnem primeru pa je bencinski motor bolj modra in bolj ugodna odločitev za nas.

Na vrh